Fulham Eksperten Claus Thomsen

thomsen_t

“Shhhhhh Claus T, din glade dreng!”

Jeg er evigt træt af såkaldte eksperter, der drager konklusioner på enkelte kampe…

Thomas Pyndt dømte Fulham som en flok tonsere i Tipsbladet for et par måneder siden, og i weekenden var det så Claus Thomsens tur til at agere irritationsmoment i Kanal 5’s optakt til Fulham-Manchester City.

Jeg skal være den første til at indrømme, at Fulham langt fra spiller sprudlende på udebane, når de møder større hold som Villa og Liverpool, men så er det lige jeg spørger, hvem gør lige det i Premier League udover Manchester United og Arsenal?

Thomsen sad i studiet og gav udtryk for, at Fulham ikke just er prangende fremad banen, og at de helst satsede på en solid defensiv for at få point i ligaen!

Så var det lige, at jeg udbrød: “What a load of bullcrap!”…

Thomsen fortsatte quote:

På hjemmebane er de på en eller anden måde presset til at skabe kampen…

 

…Så er spørgsmålet, om de tør at gøre det?!”

På hjemmebane har Fulham under Roy Hodgson prøvet at diktere kampene med spil langs jorden, hvilket er lykkedes i høj grad denne sæson, hvor The Cottagers kun har tabt en enkelt gang på Craven Cottage.

At angriberne (jf. Bobatov Zamora) så har været særdeles uskarpe er en anden sag, men faktum er, at Fulham har spillet sig til utallige chancer, som de så har brændt på det skammeligste (Ja, jeg kigger stadig på dig Bobatov!)

Men at Claus Thomsen, som jeg egentlig syntes plejer at gøre et godt stykke arbejde i studiet, har set en eller to kampe med Fulham, gør åbenbart ham til Cottagers-kyndig!

At “the new kid on the Kanal 5-block” Claus Jensen slet ikke brugte de samme hårde ord, var med til at forstærke, at Jensen vidste, hvad han rent faktisk talte om.

Men at han ikke hoppede ind og forsvarede Fulham, vil jeg komme med følgende tolkning på:

Claus J er jo rookie i studiet, og har dermed ikke den samme status som Claus T. Claus J vil derfor ikke sætte sig op mod den “rutinerede” navnebror Claus T i stolen ved siden af sig, og eventuelt komme til at vappe ham en lussing i primetime tv pga. hans ævl.. 

Claus J valgte så at forsvare Fulham på en mere low-key måde ved at pakke rosen lidt ind, hvilket kendetegner den skaldede og sympatiske Jensen! En diplomatisk måde at gribe tingene an på. Applaus Claus J – Applaus!

Men hey! Hvad ved jeg! Jeg har også kun set 80 % af deres hjemmekampe i denne sæson!

Skriv et svar

