Tottenham – Fulham: 3-1

Onsdag aften tog jeg turen ned til John Bull Pub i Aalborg for at se Fulham overraske på White Hart Lane, men selvom gæsterne startede bedst ud, endte resultatet med at blive lige så forudsigeligt som tømmermænd efter en heftig bytur.

“Det bliver 3-1”, sagde min Spurs-støttende kammerat inden kampen, mens han stolt forevigede sin Tottenham-trøje (der i øvrigt var mindst et nummer for lille) for de få gæster, der var dukket op til kampen.

Jeg havde en formodning om, at han ville få ret, men udviste alligevel selvsikkerhed udadtil og tilkendegav, at The Cottagers helt sikkert ville løbe med en 2-1 sejr.

Som Fulham-fan havde jeg forventet, at der ville dukke flere Spurs-fans op end Cottagers-fans, men antallet forblev på 1-1 (samt en Liverpool-fan), så den direkte duel mellem min kammerat og jeg skulle for alvor stå sin distance i de næste 90 minutter.

Fulham startede overraskende godt ud, og både Danny Murphy og Simon Davies kunne med lidt held have skaffet Fulham en drømmestart med hæderlige langskudsforsøg.

Gæsterne fortsatte deres dominans, og allerede efter 18 minutter kunne Bobby Zamora med en snedig afslutning bringe Fulham i front, efter Damien Duffs eminente stikning fuldstændig havde taget Spurs’ bagkæde på sengen.

Naturligvis sad jeg i en ophedet diskussion om fodbold på tidspunktet, så jeg missede målet, hvilket ikke skulle være første gang på denne rædselsfulde aften….

Peter Crouch virkede til at blive snydt for et straffespark, da Stephen Kelly lidt klodset tog hånden til hjælp i et forsøg på at stoppe den langlemmede angriber, men dommer Martin Atkinson vinkede afværgende.

Lige før pausen var Zamora tæt på at gøre det til 2-0, da Zoltan Gera sendte en løbsk bold ind i feltet, men desværre fik den formstærke angriber ikke ram på indlægget.

I pausen var det tid til at besøge toilettet og lukke et par øl ud af blæren, og da jeg indfandt mig på min pind igen, stod der pludselig 1-1, efter indskifteren David Bentley havde sat et frispark ind bag Mark Schwarzer.

Efter en time kom Spurs endnu engang på tavlen ved ligeledes indskiftede Roman Pavlyuchenko, da han udnyttede svag opdækning af Kelly til at sende en helflugter i kassen, som Schwarzer på en god dag havde pareret til hjørne.

3-1 scoringen blev sat ind før jeg havde bandet færdig over Pavlyuchenkos scoring, da Eidur Gudjohnsen i det 66. minut, med et par vævre træk, sendte den i et tomt net efter at have afdriblet en forvirret Schwarzer.

Resten af kampen var ikke værd at skrive hjem om, og jeg kunne slukøret, og i selskab med en højstemt Spurs-fan samt en neutral Liverpool-fan, vende næsen mod Studenterhuset og gravøl for mit vedkommende.

Et FA Cup eventyr var slut, og tømmermændene kunne tage over…

Kamp Stats

Tottenham Gomes, Corluka (Pavlyuchenko 53), Bassong, Dawson,Assou-Ekotto (Huddlestone 46), Kranjcar (Bentley 46), Palacios,Modric, Bale, Gudjohnsen, Crouch.
Bænk: Alnwick, Rose, Livermore, Townsend.

Kort: Bassong.

Mål: Bentley 47, Pavlyuchenko 60, Gudjohnsen 66.

Fulham Schwarzer, Kelly (Dempsey 69), Hangeland, Hughes,Konchesky, Duff, Etuhu, Murphy, Davies, Gera, Zamora (Okaka 77).
Bænk: Zuberbuhler, Baird, Riise, Smalling, Greening.

Kort: Kelly (46,f), Zamora (59,f).

Mål: Zamora 17.

Tilskuertal: 35,432

Dommer: Martin Atkinson

Kamp Stats Tottenham Fulham
Mål 3 1
Boldbesiddelse 53% 47%
Forsøg 17 14
På mål
9 7
Hjørnespark 7 4
Off-sides 1 2
Redninger 8 6
Frispark 8 13
Gule kort
7 10
Røde kort
0 0
Kilder: Fulhamweb & Soccernet

Skriv et svar

