Player Of The Year: Zoltan Gera

Da jeg i øjeblikket er på vild boligjagt og samtidig skal læse til eksamen, er bloggen igen blevet nedprioriteret, så denne nyhed er efterhånden ved at være et dusin dage forældet.

Da jeg satte mit kryds ved Zoltan Gera på Fulhams hjemmeside i afstemningen om “Årets Spiller”, troede jeg egentlig ikke selv på, at den sympatiske ungarer ville vinde prisen.

Men da Fulhams officielle hjemmeside offentliggjorde resultatet var det med Zolly som vinder foran Bobby Zamora og Aaron Hughes, så jeg var naturligvis tilfreds med det udfald.

Jeg tolker Zamoras andenplads med, at han gjorde sig en smule upopulær blandt dele af fansene med sin attitude i den første halvdel af sæsonen, men selvfølgelig spiller Geras rolle i det europæiske korstog også ind.

Med kasser i kampene mod CSKA Sofia, Basel, Shakhtar Donetsk, Juventus (to mål) og ikke mindst semi-finalen mod HSV på Craven Cottage, har den ungarske midtbanespiller for evigt skrevet sig ind i Fulhams historiebøger, og det er derfor fuldt fortjent, at publikumsfavoritten vinder denne prestigefyldte pris.

Gera gav udtryk for sin glæde over prisen til Fulhams officielle hjemmeside:

“I’m very, very pleased to receive this award and I’m also very surprised! I want to thank my teammates, the Manager, the Club and especially all the supporters who were absolutely fantastic last season.

I enjoyed every game I played in last season and our European campaign was fantastic. Every single match was a great experience, especially from when we beat Shakhtar Donetsk and put a real run together.

It’s important that we all get a good rest now and once the holidays are over we return excited for the new season. Hopefully I can play well again next year and have another good season.”

Jeg gratulerer vores ungarske magiker og ser frem til flere tryllerier fra den offensive midtbanespillers fødder i næste sæson!

Skriv et svar

