Dnipro – Fulham: 1-0 & Newcastle – Fulham: 2-1

Jeg har desværre måttet prioritere min uddannelse over min klub i den forløbne uge, da jeg i mandags var oppe at forsvare mit speciale.

Efter den gruopvækkende omgang kan jeg nu skrive Cand.it. og arbejdsløs bums på mit visitkort – jeg regner stærkt med, at især sidstnævnte titel giver mig fordele på det trængte arbejdsmarked…

I mellemtiden har jeg også negligeret bloggen, og derfor er der to kampreferater, som jeg lettere elegant har misset i min jagt på en hæderlig karakter.

Disse to kampe vil jeg ikke udspecificere, da de begge var ganske rædselsfulde ud fra Fulhams perspektiv, og derfor forhåbentlig går i glemmebogen inden længe.

_____________________

Dnipro

Kampen mod Dnipro blev et langt pres fra ukrainernes side – faktisk var ukrainerne et fuldstændig forvandlet hold fra de modløse spillere, som besøgte Craven Cottage ugen før.

Fulhams defensiv måtte gang på gang redde kastanjerne ud af ilden, mens offensiven var nærmest ikke-eksisterende (igen…).

Især Aaron Hughes var helt suveræn på sin normale plads som central forsvarer, og det var tydeligt, at den nordirske landsholdsspiller er det klart bedste valg som makker til Brede Hangeland (som igen var usikker i sin omgang med bolden…).

Det var også værd at bemærke, at Chris Baird startede på sin højreback-plads, hvor han bl.a. reddede Mark Schwarzer fra at koste et mål med en sidste-sekunds clearing.

Heldigvis slap vi igennem bombardementet med et sølle et-måls nederlag, og vi kan nu se frem til gruppespillet, hvor bl.a. danske OB venter.

Kamp Stats

Dnipro Lastuvka, Inkoom, Cheberyachko (Rotan 58), Mandzyuk, Denisov (Strinic 57), Kravchenko, Giuliano (Antonov 73), Boateng, Konoplianka, Kalinic, Shakhov.
Bænk: Kanibolotskiy, Kulakov, Oliynyk, Zozulya.

Kort: Boateng.

Mål: Shakhov 23.

Fulham Schwarzer 7, Baird 7, Hangeland 6, Hughes 10, John Arne Riise 6 (Briggs (7.5) 22), Dempsey 03 (Etuhu (UB) 81), Murphy 00, Sidwell 6, Duff 5, Johnson 5, Dembele 03 (Kasami (6) 71).
Bænk: Etheridge, Kelly, Senderos, Gecov.

Kort: Murphy (34, f), Baird (58,f).

Tilskuertal: 12, 100

Dommer: Tom Harald Hagen

_____________________

Newcastle

Nederlagsstimen fortsatte mod Newcastle i weekenden, hvor det blev til et ufortjent 2-1 nederlag til Alan Pardews tropper.

Med neutrale briller fortjente begge hold et point, men desværre for Fulham var Leon Best for en gangs skyld skarp i Newcastles angreb, hvilket resulterede i to kasser for den engelske frontmand.

Clint Dempsey fik i slutfasen reduceret, men stormløbet mod en storspillende Tim Krul i Toon-målet udmøntede kun i den ene kasse, og Fulham måtte rejse hjem med nul point i bagagen.

Kamp Stats

Newcastle Krul, Simpson, Steven Taylor, Coloccini, Ryan Taylor, Lovenkrands (Ba 62), Cabaye, Tiote, Gutierrez, Obertan, Best (Vuckic 78), Vuckic (Smith 85).
Bænk: Soderberg, Marveaux, Sammy Ameobi, Ferguson.

Kort: Simpson, Smith.

Mål: Best 48, Best 66.

Fulham Schwarzer 6, Briggs 7.5, Hughes 7.5, Hangeland 6, Baird 8, Dempsey 7, Murphy 5, Sidwell 6, Duff 7, Dembele 03, Kasami 03 (Johnson 73).
Bænk: Etheridge, Kelly, Senderos, Gecov, Etuhu, Frei.

Kort: Sidwell (64,f).

Mål: Dempsey 88

Tilskuertal: 42, 684

Dommer: Kevin Friend

Skriv et svar

