Recap!

Motivationen til at skrive blog har i 2012 været til at overse. Det har især været pga. andre faktorer, at jeg har negligeret min tidligere så fanatiske fritidspassion.

Jeg har som så mange andre akademikere måttet stille mig op i ledighedskøen og har haft vanskeligheder på et arbejdsmarked, som i den grad tilhører arbejdsgiverne. Jeg har ikke søgt job i Netto endnu, men jeg overvejer det efterhånden, på trods af jeg på ingen måde kan benytte mine kvalifikationer i butikskæden, medmindre de placerer mig i en IT- eller kommunikationsfunktion.

Men nu tror jeg, det er på tide at vende tilbage til Motspur Parks Græsplæne, da jeg for en stund er røget i et relevant løntilskudsarbejde og kan se lidt mening med tingene igen, på trods af jeg tjener mindre end den famøse Carina.

Højdepunkter siden min uventede hiatus inkluderer den fortjente sejr over Arsenal på årets anden dag, den imponerende 5-2 sejr over Newcastle den 21. januar samt selvfølgelig den, trods den fattige målscore, overbevisende indsats mod lokalrivalerne fra Queens Park Rangers for ganske nylig. Nedture har der også været et par stykker af inkluderende et skuffende sidsteminuts pointtab mod Norwich, den horrible indsats mod Blackburn og den pauvre (men forventede) exit til Everton i FA Cuppen.

Siden min sidste opdatering på årets jumbo dag i 2011 har Fulham spillet 10 kampe, som har set således ud:

31/12/2011
Norwich – Fulham 1-1

Målscorer: Orlando Sa (7)

2/1/2012
Fulham – Arsenal 2-1

Målscorere: Sidwell (85), Zamora (90)

Til denne kamp har jeg formået at skrible karakterer ned til spillerne, så dem får i her:

Stockdale 10 – Havde et par fænomenale redninger i første halvleg og var bogstavelig talt arbejdsløs efter pausen.

Kelly 6 – Efter masser af solide præstationer havde ireren en mindre god dag, hvor han havde sit hyr med Arsenals venstre side.

Senderos 9 – Bedømt på formen kan man godt forstå, Jol foretrækker Senderos frem for Aaron Hughes.

Hangeland 8 – Sejlede igen før pausen, men forbedrede sig betydeligt i anden halvleg.

Riise 9 – Sandsynligvis nordmandens bedste kamp for Fulham, hvor han især offensivt gav flere fodbold-olferter til sin direkte modstander Djourou.

Ruiz 10 – Fulhams bedste mand på dagen, hvor costa ricaneren osede af klasse.

Sidwell 9 – Godt at se Ginger Iniesta tilbage på sin vante plads, hvor han bl.a. supplerede sit comeback med et mål.

Murphy 6 – Sejlede fuldstændigt i de første 45 minutter og hev sig lige akkurat over dumpekarakter i anden halvleg.

Dempsey 9 – Flittig og nærgående gennem alle 90 minutter.

Dembele 9.5 – Gang på gang en af Fulhams bedste, og belgieren har helt sikkert bejlere blandt de større klubber.

Zamora 9.5 – For første gang i ualmindelige tider virkede det til, at Zamora havde spilleglæde, hvilket førte til et matchvinder-mål.

Frei 7 – Havde ikke så meget held i sine aktioner som i de seneste par kampe, men dog en godkendt indsats af den vævre schweizer.

7/1/2012
Fulham – Charlton (FA Cup) 4-0

Målscorere: Dempsey (8, 61, 81), Duff (87)

14/1/2012
Blackburn – Fulham 3-1

Målscorer: Duff (56)

21/1/2012
Fulham – Newcastle 5-2

Målscorere: Murphy (52, str), Dempsey (59, 65), Zamora (68, str), Dempsey (87)

27/1/2012
Everton – Fulham (FA Cup) 2-1

Målscorer: Murphy (14, str)

1/2/2012
Fulham – West Bromwich Albion 1-1

Målscorer: Dempsey (69)

4/2/2012
Man City – Fulham 3-0

11/2/2012
Fulham – Stoke 2-1

Målscorere: Pogrebnyak (16), Sørensen (27, Selvmål)

25/1/2012
Queens Park Rangers – Fulham 0-1

Målscorer: Pogrebnyak (7)

Skriv et svar

