Fra saglighed til pøbeldrama

Den rædselsfulde Onside-portal afslørede i dag, at Viasat har sikret sig rettighederne for Premier League fra 2013/14 til 2015/2016 sæsonen.

No more Premier League

Dette er godt nyt for… Øhhh… Viasat!

Kanal 6 har gjort et fremragende stykke arbejde i deres dækning af Premier League, hvor jeg kun har beundring for deres saglighed og professionalisme, selvom jeg til tider ikke er helt enig med Claus Thomsen.

I stedet går der sandsynligvis Onside i Premier League nu, hvor journalisterne i slesk EB-stil forsøger at glæde den lalleglade pøbel med hjernedøde indslag og ligegyldigheder.

Jeg er i høj grad skuffet over dette skifte, da det kun kan betyde en forringelse i kvaliteten af den danske Premier League dækning, og jeg gruer for de “innovative” tiltag, som vil blive realiseret op til 2013/14 sæsonen.

Jeg håber, at Kanal 6 i stedet kaster sig over Bundesligaen, da vores tyske naboer har leveret eminent underholdning de seneste sæsoner.

Hvis ikke kanalen finder en afløser for Premier League, tror jeg, det ser sort ud for “Danmarks eneste TV kanal for mænd”.

I det mindste kan vi dog glæde os over, at det ikke blev Canal 9, som løb med Premier League sejren (eller det må tiden vise)…

Skriv et svar

